Page 7 - PAYDAŞ 1. SAYI
P. 7
MART 2021 P A YD A Ş
Eğitimin öncelikli amacı, fabrikaya eleman ye- Öğretmenlerimiz ve eğitim kadromuz kadar,
tiştirmek ya da üniversite sınavlarına öğrenci ha- öğrencilerimiz ve velilerimizin de kulağına bu
zırlamak olmamalıdır. Bu tutum, öncelikli beklenti cümleler küpe olmalıdır.
haline getirildiğinde, eğitimin temel hedefi duru- Günümüz dünyasında bilgiye ulaşma yolları
mundaki erdemler ötelenmiş olacaktır. Yapılması tahmin edilenin çok üstündedir. Bu anlamda eği-
gereken şey, ideali olan, şahsiyetli ve erdemli bi- tim yöntem ve teknikler de çağın gelişim ve ihti-
reyler yetiştirebilmektir. yaçlarına göre aynı düzlemde çeşitlenmektedir.
Bugün eğitimde yaşadığımız sorunlar; çö- Daha önceki dönemlerde hayatımızda olmayan
zülmeyecek, çözülemeyecek sorunlar değildir. ancak şu anda hayatımızın büyük bir kısmını çe-
Düştüğümüz yerden kalkmak istiyorsak bin yıllık şitli vesileler ile işgal eden dijital alem, bu bilgi-
medeniyet birikimimize ve değer yargılarımıza lerin en hızlı biçimde hayatımızda yer almasını
tekrar sarılmalıyız. “Eğitim nedir?”, “Nasıl olma- sağlamıştır. Yaşadığımız yüzyılda bilgiyi transfer
lıdır?” sorusunun gereği; gelecek nesilleri “önce etme çağında, kurumlarımızın özellikle aileler ve
insan”, sonra da cehaletin tüm kara bulutlarını öğretmenler için yeni ve kapsamlı içerikler oluş-
parçalayacak bilgi ve donanıma sahip fertler hali- turması elzem olmuştur. Eğitimciler olarak hepi-
ne getirmek olmalıdır.
mizin bildiği gibi Rehberlik ve Araştırma Merkez-
Eğitim seviyeleri ve meslekleri ne olursa olsun, leri çalışma bölgelerindeki rehberlik ve psikolojik
insana ait yüksek haslet ve değerlerle donatılma- danışma hizmetlerinin eş güdümünde, rehberlik
mış fertler, tarih boyunca baş belâsı olmuşlar ve ve özel eğitim hizmetlerinin niteliğini arttırma-
insanlığın huzur ve barışına kastetmişlerdir... da önemli işlevlere sahiptir. Bu işlevlerden biri
de rehberlik ve psikolojik danışma alanı ile ilgili
Bakın ne de güzel özetlemiş, her eğitim-öğre-
tim yılı başında öğretmenlerine gönderdiği mek- araştırmalar yapmak, bilgi toplamak ve bu bilgile-
ri yaymaktır. İlk sayısını yukarıda belirtilen amaç-
tubunda bir idareci:“Bir toplama kampından sağ
kurtulanlardan biriyim. Gözlerim hiçbir insanın lar doğrultusunda hazırlayan Rehberlik Araştırma
Merkezi’mizin Değerli Müdürüne, Müdür Yardım-
görmemesi gereken şeyleri gördü. İyi eğitilmiş ve
yetiştirilmiş mühendislerin inşa ettiği gaz odala- cısına, öğretmenlerimize ve tüm personelimize
sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
rı, iyi yetiştirilmiş doktorların zehirlediği çocuklar,
işini iyi bilen hemşirelerin vurduğu iğnelerle ölen Şuna inanıyorum ki hiçbir çalışma, hiçbir emek
bebekler, lise ve üniversite mezunlarının vurup boşuna değildir. Her emek mutlaka bir gün, bir
yaktığı insanlar… Eğitimden bu nedenle kuşku yerlerde karşılığını bulur. Bu ve bunun gibi çalış-
duyuyorum. Sizlerden isteğim şudur: Öğrenci- malar yapmak, el ele vererek güzel eserler mey-
lerinizin insan olması için çaba harcayın. Çaba- dana getirmek vatan ve namus borcumuzdur. Bu
larınız bilgili canavarlar ve becerikli psikopatlar borcumuzu milletimize ödemek için var gücü-
üretmesin. Okuma, yazma, matematik, fizik ve müzle çalışacağız.
kimya gibi dersler, çocuklarınızın daha fazla in-
san olmasına yardımcı olacaksa, ancak o zaman Mahmut DEMİR
bir değer taşır...” İlçe Milli Eğitim Müdürü
6