Page 7 - PAYDAŞ 1. SAYI
P. 7

MART 2021     P A YD A Ş

          Eğitimin öncelikli amacı, fabrikaya eleman ye-         Öğretmenlerimiz  ve  eğitim  kadromuz  kadar,

       tiştirmek ya da üniversite sınavlarına öğrenci ha-     öğrencilerimiz  ve  velilerimizin  de  kulağına  bu
       zırlamak olmamalıdır. Bu tutum, öncelikli beklenti  cümleler küpe olmalıdır.

       haline getirildiğinde, eğitimin temel hedefi duru-        Günümüz  dünyasında  bilgiye  ulaşma  yolları
       mundaki erdemler ötelenmiş olacaktır. Yapılması        tahmin edilenin çok üstündedir. Bu anlamda eği-

       gereken şey, ideali olan, şahsiyetli ve erdemli bi-    tim yöntem ve teknikler de çağın gelişim ve ihti-
       reyler yetiştirebilmektir.                             yaçlarına  göre  aynı  düzlemde  çeşitlenmektedir.
          Bugün  eğitimde  yaşadığımız  sorunlar;  çö-        Daha  önceki  dönemlerde  hayatımızda  olmayan

       zülmeyecek,  çözülemeyecek  sorunlar  değildir.        ancak şu anda hayatımızın büyük bir kısmını çe-
       Düştüğümüz yerden kalkmak istiyorsak bin yıllık        şitli vesileler ile işgal eden dijital alem, bu bilgi-

       medeniyet  birikimimize  ve  değer  yargılarımıza      lerin  en  hızlı  biçimde  hayatımızda  yer  almasını
       tekrar sarılmalıyız. “Eğitim nedir?”, “Nasıl olma-     sağlamıştır. Yaşadığımız yüzyılda bilgiyi transfer

       lıdır?” sorusunun gereği; gelecek nesilleri “önce      etme çağında, kurumlarımızın özellikle aileler ve
       insan”,  sonra  da  cehaletin  tüm  kara  bulutlarını   öğretmenler için yeni ve kapsamlı içerikler oluş-

       parçalayacak bilgi ve donanıma sahip fertler hali-     turması elzem olmuştur. Eğitimciler olarak hepi-
       ne getirmek olmalıdır.
                                                              mizin bildiği gibi Rehberlik ve Araştırma Merkez-

          Eğitim seviyeleri ve meslekleri ne olursa olsun,  leri çalışma bölgelerindeki rehberlik ve psikolojik
       insana ait yüksek haslet ve değerlerle donatılma-      danışma hizmetlerinin eş güdümünde, rehberlik
       mış fertler, tarih boyunca baş belâsı olmuşlar ve  ve  özel  eğitim  hizmetlerinin  niteliğini  arttırma-

       insanlığın huzur ve barışına kastetmişlerdir...        da  önemli  işlevlere  sahiptir.  Bu  işlevlerden  biri
                                                              de rehberlik ve psikolojik danışma alanı ile ilgili
          Bakın ne de güzel özetlemiş, her eğitim-öğre-

       tim yılı başında öğretmenlerine gönderdiği mek-        araştırmalar yapmak, bilgi toplamak ve bu bilgile-
                                                              ri yaymaktır. İlk sayısını yukarıda belirtilen amaç-
       tubunda bir idareci:“Bir toplama kampından sağ

       kurtulanlardan  biriyim.  Gözlerim  hiçbir  insanın    lar doğrultusunda hazırlayan Rehberlik Araştırma
                                                              Merkezi’mizin Değerli Müdürüne, Müdür Yardım-
       görmemesi gereken şeyleri gördü. İyi eğitilmiş ve
       yetiştirilmiş mühendislerin inşa ettiği gaz odala-     cısına,  öğretmenlerimize  ve  tüm  personelimize
                                                              sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
       rı, iyi yetiştirilmiş doktorların zehirlediği çocuklar,
       işini iyi bilen hemşirelerin vurduğu iğnelerle ölen       Şuna inanıyorum ki hiçbir çalışma, hiçbir emek

       bebekler,  lise  ve  üniversite  mezunlarının  vurup  boşuna  değildir.  Her  emek  mutlaka  bir  gün,  bir
       yaktığı  insanlar…  Eğitimden  bu  nedenle  kuşku  yerlerde karşılığını bulur. Bu ve bunun gibi çalış-

       duyuyorum.  Sizlerden  isteğim  şudur:  Öğrenci-       malar yapmak, el ele vererek güzel eserler mey-
       lerinizin insan olması için çaba harcayın. Çaba-       dana getirmek vatan ve namus borcumuzdur. Bu

       larınız  bilgili  canavarlar  ve  becerikli  psikopatlar  borcumuzu  milletimize  ödemek  için  var  gücü-
       üretmesin.  Okuma,  yazma,  matematik,  fizik  ve  müzle çalışacağız.
       kimya gibi dersler, çocuklarınızın daha fazla in-

       san olmasına yardımcı olacaksa, ancak o zaman                                         Mahmut DEMİR
       bir değer taşır...”                                                       İlçe Milli Eğitim Müdürü


                                                                                                                  6
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12