Page 9 - PAYDAŞ 1. SAYI
P. 9

MART 2021     P A YD A Ş
 REHBERLİK VE ARAŞTIRMA






 MERKEZLERİ TANITIMI








       3 Yaş ve Üzeri Çocuğunuzda Şüphelendiğiniz Durumlar Varsa RAM’a Başvuruyu
       Nasıl Yapabilirsiniz?

                                              Okul çağında olan çocuklar için bireysel başvuru yapabileceği-
                                           niz gibi sınıf öğretmeni tarafından da yönlendirme yapılabilir. Sınıf

                                           öğretmeni  tarafından  çocukta  gözlenen  farklılık  ya  da  gelişimsel
                                           gerilik olduğu yönünde bir düşünce mevcutsa önce sınıf içinde ge-
                                           rekli düzenlemeler yapılır, bu düzenlemeler yetersiz kalırsa çocu-

                                           ğun okul rehber öğretmeni ile görüşme yapması sağlanır. Rehber
                                           öğretmen gerekli görürse aileyi konu ile ilgili bilgilendirir. Çocuğun

                                           sınıf öğretmeni ve rehber öğretmeni eğitsel değerlendirme isteği
                                           formunu doldurur. Velinin de görüşlerinin yazılması ve formu imza-
                                           laması sağlandıktan sonra resmi yönlendirmesi yapılarak randevu

                                           alınır. Öğrenci randevuya geldiğinde;

          Özel eğitim hizmetleri bölümü bireyi değerlendirmeye almadan önce varsa sağlık kurulu raporları,
       bireysel tarama raporları, uzmanlardan gelen görüş yazılarını, eğitsel değerlendirme isteği formaları

       ve bireysel gelişim raporlarını inceleyerek ailelerle görüşme formları oluşturulmaktadır.
          Gerekli görüldüğü durumlarda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından

       verilen zeka testleri testör eğitimlerini başarıyla tamamlayarak ser-
       tifika almış uzmanlarımız tarafından WISC-R, Stanford Bınet, ASİS
       ve Leither gibi zeka ölçekleri kullanılmaktadır.

          Bu bilgilerin rehberliğinde bireyleri özel olarak geliştirilmiş de-
       ğerlendirme yöntem ve teknikleri ile öğrencinin performansı değer-
       lendirerek özel eğitime ihtiyacı olup olmadığını belirler.

          Sonrasında özel gereksinime ihtiyacı olan bireyler gereksinim-
       leri doğrultusunda kaynaştırma eğitimi özel eğitim sınıfı, ya da özel
       eğitim okuluna yönlendirilir.

          Yönlendirmesi  yapılan  öğrenciler  için  iki  tür  destek  eğitimden
       söz  edilebilir.  Bu  destek  eğitimlerinin  ilki  kaynaştırma  eğitimine

       yönlendirilen bireylerin destek eğitim odasından alacakları eğitimi ifade etmektedir. Kaynaştırma eği-
       timine yönlendirilen tüm bireylerin okullarında yapılan BEP geliştirme birim toplantısında öğrencinin
       eğitsel performansı görüşülerek BEP hazırlanmasına yönelik gerekli kararlar alınır ve uygulanması

       sağlanır.  Eğitsel performanslarına göre BEP hazırlanarak uygulanmasına karar verilen öğrencilerin
                                                                                                                  8
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14