Page 65 - PAYDAŞ 1. SAYI
P. 65
MART 2021 P A YD A Ş
MEB’DEN HABERLER
ÖZEL EĞİTİM
Görme Engelli Öğrencilerimiz İçin
Betimlemeli Ders Videoları
Özel ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından uzaktan eğitim sürecinde eğitim-öğre-
timlerine devam eden özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerimiz için www.eba.gov.tr adresinden zengin
içeriklere erişimlerini sağlamak üzere çalışmalar devam etmektedir. Bu süreçte görme yetersizli-
ğinden etkilenmiş bireyler de akademik becerilerin gelişiminde diğer bireylerle aynı aşamalardan
geçmektedir. Ancak görme kaybından dolayı kazanım ve konu öğ-
retiminde gecikmeler yaşanabilmektedir. Görme yetersizliğinden et-
kilenmiş öğrencilerimizin öğrenme sürecine aktif katılmasına imkân
tanıyan, sesli betimlenen içeriklerle öğrencilerimizin bilgiyi keşfet-
mesine ve edindikleri bilgileri zihin şemalarına yerleştirerek geliştir-
mesine hizmet eden sesli betimlemeli ders anlatım videoları Genel
Müdürlüğümüzce hizmete sunulmuştur.
İlk aşamada Genel Müdürlüğümüzce hazırlanmış olan 100 adet ders videosunun görme yetersiz-
liğinden etkilenmiş öğrencilerimiz için sesli betimlemesi yapılmıştır.
Ayrıca sesli betimlemesi yapılan eğitim videolarına ek olarak görme
yetersizliği olan öğrencilerimizin Türkçe ve matematik derslerinde
kullandıkları özel materyaller ile (braille yazı materyalleri) 70 adet
ders videosunun da çekimleri tamamlanmıştır. Sesli betimlenen
ve yeni çekilen eğitim videoları haftada on ikişer adet olmak üzere
www.eba.gov.tr platformundan yayınlanacaktır.
“Tatilde Eğle nce li Etkinlikler” Kitabı
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tara-
fından özel eğitim öğrencilerimize yönelik ara tatilde aileleriy-
le birlikte eğlenerek vakit geçirecekleri etkinlikler hazırlandı.
“Tatilde Eğlenceli Etkinlikler” kitabında öğrencilerimizin
aileleriyle birlikte yapabileceği her gün için üç etkinlik bulun-
makta olup etkinliklerin tamamının da tüm engel gruplarına
göre uyarlaması yapıldı. Toplamda 150 sayfadan oluşan “Ta-
tilde Eğlenceli Etkinlikler” kitabında üç hafta 15 günü kapsa-
yacak etkinlikler, özel öğrencilerimizin günlük yaşam beceri-
lerine, akademik gelişimlerine ve sosyal hayatına katkı sağlayacaktır. Etkinliklerin tamamı “zihinsel
yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, görme, işitme ve bedensel yetersizliği, dil ve konuşma bo-
zukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu” engel türleri için uyarlandı ve kitabımızda “veliye
öneriler” bölümünde yerini aldı.
64