Page 32 - 81 Çalıkuşu Bilecik 2. Sayı
P. 32

ğını görerek ve yazdıkları kodları
                                                                                 buna göre düzenlerler.

                                                                                   Robotik  ile  çocuklarımız  fen,
                                                                                 teknoloji, mühendislik ve matema-
                                                                                 tik öğrenimine ilgi duymaya baş-
                                                                                 lamakla birlikte, doğrudan robotu

                                                                                 programlayarak     programlama
                                                                                 teknolojisine başlangıç yapmanın
                                                                                 yanı sıra fen, mühendislik ve ma-

                                                                                 tematik hakkında da bilgi edinirler.
                                                                                 Robotik  kodlama  çalışmaları  sa-
                                                                                 yesinde fen bilimleri dışında tasa-
                                                                                 rım alanında da kendilerini geliş-
                                                                                 tirirler. Robotik kodlama eğitimleri

                                                                                 ile fiziksel bir robot oluşturulması
        ve  gelişen  dünyaya  uyum  sağlayabilmesi  için  hem
                                                                                 ve yazılımsal kontrolü dışında öğ-
        robotik bilimi hem de kodlama ile iç içe olmasını ge-
                                                               rencilerimiz oyun geliştirme, dijital uygulama tasarla-
        rektirmektedir. Çocuklarımız gelecekte  hangi mes-
                                                               ma,video-animasyon oluşturabilirler. Ayrıca robotikte
        leğe sahip olursa olsunlar algoritmik düşünmek zo-
                                                               kullandığı yazılım dillerinde de ilgileri ölçüsünde ken-
        rundadırlar. Ayrıca o şartlarda var olacak teknolojiye
                                                               dilerini  geliştirerek  tahmin  edilemeyecek  seviyelere
        aşina olmak zorundadırlar. İşte bu noktada algorit-
                                                               gelebilirler.
        mik düşünme, hedefe ulaşabilmek için en kısa ve en

        doğru yolu en kısa zamanda bulmayı göstermektedir.       Robotik;  yaratıcı  düşünme  becerisi,  algoritmik
                                                               hesaplama becerisi, mantığı geliştirme, eleştirel ve
           Robotik çalışmalarında  programlama öğrenmek
                                                               analitik  düşünme  becerisi  gibi  pek  çok  fayda  sağ-
        için  verilen  eğitimler    ilk  olarak  gelişmiş  ülkelerde
                                                               lar.Robotik sayesinde yeni çağın çocukları çözümü
        STEM dersleri ile başladı. STEM ve STEM+A ders-
                                                               beklememeyi,  üretmeyi  öğrenmektedir.  Her  adımın
        leri fen (science), teknoloji (technology), mühendislik
                                                               bir sebebi olduğu gibi bir sonucu olacağını kavrayıp;
        (engineering), matematik (math) ve sanat (art) alan-
                                                               büyüme çağından itibaren karşılaştıkları durumların
        larını kapsamaktadır.
                                                               bir adım ötesini tahmin edebilme becerileri gelişmek-
           Küçük  yaştaki  öğrencilerimiz  için  verilen  robotik
                                                               tedir.
        kodlama eğitiminde bir yazılımcı gibi kod yazdırılma-
        yıp; Scratch,Mblock,Code.org gibi çeşitli programlar

        içerisinde  yer  alan  mevcut  bloklar  birleştirilerek  bir
        algoritma oluşturması ve bir uygulama üzerinden ve-
        rilen komutlarla yapılan bu algoritmanın robotu veya

        sanal çalışmaları hareket ettirebilme becerisi kazan-
        dırılmaya çalışılır.
           Öğrencilerimizin  yaşı  ve  eğitim  seviyesi  yüksel-

        dikçe temel seviye kodlamaya becerileri kazandırılır.
        Programlama bilgisi verilir. Kendisinin tasarladığı fi-
        ziksel bir robotu kontrol etmek ve neyin yanlış gittiği-
        ni görerek robotların neleri yapıp; neyi yapamayaca-




 28                                                        29
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37