Page 32 - 81 Çalıkuşu Bilecik 2. Sayı
P. 32
ğını görerek ve yazdıkları kodları
buna göre düzenlerler.
Robotik ile çocuklarımız fen,
teknoloji, mühendislik ve matema-
tik öğrenimine ilgi duymaya baş-
lamakla birlikte, doğrudan robotu
programlayarak programlama
teknolojisine başlangıç yapmanın
yanı sıra fen, mühendislik ve ma-
tematik hakkında da bilgi edinirler.
Robotik kodlama çalışmaları sa-
yesinde fen bilimleri dışında tasa-
rım alanında da kendilerini geliş-
tirirler. Robotik kodlama eğitimleri
ile fiziksel bir robot oluşturulması
ve gelişen dünyaya uyum sağlayabilmesi için hem
ve yazılımsal kontrolü dışında öğ-
robotik bilimi hem de kodlama ile iç içe olmasını ge-
rencilerimiz oyun geliştirme, dijital uygulama tasarla-
rektirmektedir. Çocuklarımız gelecekte hangi mes-
ma,video-animasyon oluşturabilirler. Ayrıca robotikte
leğe sahip olursa olsunlar algoritmik düşünmek zo-
kullandığı yazılım dillerinde de ilgileri ölçüsünde ken-
rundadırlar. Ayrıca o şartlarda var olacak teknolojiye
dilerini geliştirerek tahmin edilemeyecek seviyelere
aşina olmak zorundadırlar. İşte bu noktada algorit-
gelebilirler.
mik düşünme, hedefe ulaşabilmek için en kısa ve en
doğru yolu en kısa zamanda bulmayı göstermektedir. Robotik; yaratıcı düşünme becerisi, algoritmik
hesaplama becerisi, mantığı geliştirme, eleştirel ve
Robotik çalışmalarında programlama öğrenmek
analitik düşünme becerisi gibi pek çok fayda sağ-
için verilen eğitimler ilk olarak gelişmiş ülkelerde
lar.Robotik sayesinde yeni çağın çocukları çözümü
STEM dersleri ile başladı. STEM ve STEM+A ders-
beklememeyi, üretmeyi öğrenmektedir. Her adımın
leri fen (science), teknoloji (technology), mühendislik
bir sebebi olduğu gibi bir sonucu olacağını kavrayıp;
(engineering), matematik (math) ve sanat (art) alan-
büyüme çağından itibaren karşılaştıkları durumların
larını kapsamaktadır.
bir adım ötesini tahmin edebilme becerileri gelişmek-
Küçük yaştaki öğrencilerimiz için verilen robotik
tedir.
kodlama eğitiminde bir yazılımcı gibi kod yazdırılma-
yıp; Scratch,Mblock,Code.org gibi çeşitli programlar
içerisinde yer alan mevcut bloklar birleştirilerek bir
algoritma oluşturması ve bir uygulama üzerinden ve-
rilen komutlarla yapılan bu algoritmanın robotu veya
sanal çalışmaları hareket ettirebilme becerisi kazan-
dırılmaya çalışılır.
Öğrencilerimizin yaşı ve eğitim seviyesi yüksel-
dikçe temel seviye kodlamaya becerileri kazandırılır.
Programlama bilgisi verilir. Kendisinin tasarladığı fi-
ziksel bir robotu kontrol etmek ve neyin yanlış gittiği-
ni görerek robotların neleri yapıp; neyi yapamayaca-
28 29