Page 31 - 81 Çalıkuşu Bilecik 2. Sayı
P. 31
ROBOTİK
Burak HACAT
Sınıf Öğretmeni
Kısaca belirli amaçlar doğrultusunda yeniden programlanabilen mekanik tasarım ve aksamlara
robot denilmekte olup; Robotik kavramı ise makine mühendisliği, bilgisayar mühendisliği,
elektrik-elektronik mühendisliği ve mekatronik mühendisliğinin ortak çalışma alanını tanımlar.
Mikroçip teknolojisinin zamanla gelişmesi ile robotik kavramı da yaygınlaşarak hayatımızda
artan bir hızda yerini almaktadır.
Günümüz teknolojisinde çev- reket eden, bir yazılım aracılığıyla zantiyonlu Filon ve İskenderiyeli
remizdeki aletler artık yerini akıllı yönetilen ve yararlı bir amaç için iş Heron tarafından devam ettirilmiş-
cihazlara bırakmaktadır. Robotik ve değer üreten karmaşık makine- tir.
kodlama burada devreye girmek- lerdir. Onlardan sonra bilinen en
tedir. Robotik kodlama kısaca Tarihte robotikle ilintili en erken önemli robotik öncüsü El-Ceze-
yazılım ile elektroniğin bir arada atıf MÖ 3. yüzyılda Çin’de yazılmış ri’dir. Fil su saati, iki şamandıralı
kullanılmasıdır. Yönlendirebilen, bir Lie Zi yazmasında bulunmuş- fıskiye, tavus kuşu görünümünde
programlanabilen cihazların oluş- tur. Bu yazma MÖ 1000 yıllarında ibrik sibernetik alanının kurucusu
turulmasıdır. yaşamış Zhou Kralı Mu’ya sunulan El-Cezeri’nin çalışmalarında yal-
Robotlar; genel olarak elektrik mekanik bir insan mankeninden nızca birkaçıdır.
enerjisi ile elde ettiği gücü, sensör- bahseder. Antik Yunanda, MÖ 3. Robotik Eğitimi Neden Önemli?
ler aracılığı ile sahip olduğu veriyi yüzyılda yaşamış Ktesibios çağını Robotik bilimi her geçen gün artan
işleyerek üretim amacı-görevi kap- aşan pek çok çalışmalar yapmış, bir hızla ilerlemekte ve dünyamız
samında insana yarı bağımlı ya da yüzden fazla mekanik otomata ta- da gitgide daha fazla dijitalleşmek-
tamamen bağımsız çalışabilen-ha- sarlamıştır. Onun çalışmaları Bi- tedir.Bu durum, çocukların değişen
28 29