Page 54 - PAYDAŞ 1. SAYI
P. 54

P A YD A Ş    Nihal GÜL GÜNEŞ
                     ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN



                    BİREYLER VE AİLE EĞİTİMİ












































       Anayasamızın 42. Maddesinde; “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Bütün
       bireylerin eğitim alma hakkı vardır.” ifadesi yer almaktadır. Normal gelişim gösteren bireyin ya
       da yetersizliği bulunan bireyin eğitim hakkı engellenemez


               ormal  gelişim  gösteren  cerilerin öğretimi uygun öğretim          Zihinsel  yetersizliği  olan  ço-
               çocukların  olduğu  gibi  ortamları sağlanarak yapılmalı-        cukların  gelişimi  hangi  düzey-
      Nyetersizliği  bulunan  bi-          dır.                                 de  olursa  olsunlar  normal  ço-
       reylerin  de  topluma  katılım  ve     Zihinsel yetersizliği olan birey:   cuklardan farklıdırlar. Ancak bu
       toplum  tarafından  kabulleri;      Zihinsel işlevler bakımından orta-   çocukların  gelişim  ihtiyaçları

       günlük yaşamlarındaki yer alan      lamanın iki standart sapma altın-    onlarınkinden farklı değildir. Bu
       pek  çok  beceriyi  gerçekleştir-   da  farklılık  gösteren,  buna  bağlı   çocuklarda yemeye, içmeye, se-
       meleri  ile  doğru  orantılıdır.  Ye-  olarak kavramsal, sosyal ve pra-  vilmeye, başarmaya, kabul edil-

       tersizliği  bulunan  bireyler,  nor-  tik uyum becerilerinde eksiklikleri   meye ve toplumun bir üyesi gibi
       mal  gelişim  gösteren  bireylerin   ya da sınırlılıklar olan, bu özellik-  yaşamaya gereksinimleri vardır.
       öğrendiği  becerileri  sistematik   leri  18  yaşından  önceki  gelişim   Zihinsel yetersizliği olan bireyle-
       öğretim  ortamlarından  geçerek     döneminde ortaya çıkan ve özel       rin  sosyal  çevrede  yaşamlarını
       öğrenirler. Bu nedenle yetersiz-    eğitim ile destek eğitim hizmetle-   sürdürmeleri  için  gereken  kişi-

       liği  bulunan  bireylerin,  bireysel   rine ihtiyaç duyan bireydir.      lik olgunluğuna erişmeleri sözü
       farklılıkları dikkate alınarak on-                                       edilen  ihtiyaçların  karşılanması
       ların gereksinim duydukları be-                                          ile mümkündür.
    53
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59